Fixico haalt €7 miljoen op bij Autotech Ventures uit Silicon Valley om autoschadeherstelbranche te digitaliseren

AMSTERDAM, Nederland – Fixico, een innovatief online platform voor autoschadeherstel, heeft € 7 miljoen opgehaald om zijn internationale expansie en fleet- en verzekeringspartnerships te laten groeien. Het Nederlandse technologiebedrijf biedt een digitaal platform dat autoschadeherstel voor consumenten, fleet-owners en verzekeraars  digitaal afhandelt en ze volledige controle geeft over elke stap van het reparatieproces.

De financieringsronde van € 7 miljoen werd geleid door Autotech Ventures, een vroege investeerder van het aan Nasdaq Stock genoteerde Lyft (LYFT), een belangrijke concurrent van Uber (NYSE: UBER),en in andere succesvolle startups, zoals de Frontier Car Group en Outdoorsy. Alexei Andreev, managing partner van Autotech Ventures, treedt toe tot de Raad van Commissarissen van Fixico. Eerdere investeerders, zoals serie-ondernemer Laurens Groenendijk (JustEat, Treatwell, Hiber) en Orange Growth Capital namen ook deel aan deze ronde wat het totale financieringsbedrag tot nu toe op € 14,3 miljoen brengt.

Fixico is momenteel actief in Nederland, België , Duitsland en Zuid-Afrika en werkt samen met een van Europa’s grootste onafhankelijke, hoogwaardige herstelnetwerken, met meer dan 2.000 schadeherstelbedrijven. Dankzij een sterke positie op de consumentenmarkt zette Fixico in 2018 zijn eerste stappen op de internationale business-to-business markt en is nu klaar om verder op te schalen in de rest van Europa. Het nieuwe kapitaal van Autotech (en anderen) en hun wereldwijde netwerk van partnerbedrijven zal worden ingezet om deze groei te versnellen en om de B2B-oplossingen van Fixico verder uit te breiden.

Volledig gedigitaliseerde manier om autoschade af te handelen

“Op het gebied van autoschadeherstel lijkt het wel alsof de tijd heeft stilgestaan. Het klanttraject is nog steeds een grotendeels offline proces dat omslachtig en tijdrovend is, met meerdere telefoontjes, mailtjes, fysieke inspecties, enzovoort. De autobezitter van tegenwoordig verwacht echter een eenvoudig digitaal proces via een paar simpele klikken, net als bij het boeken van een taxi of een hotel,” zegt Derk Roodhuyzen de Vries, CEO van Fixico. “Met Fixico bieden we een innovatieve en volledig digitale manier om autoschadeherstel af te handelen. Fleet- en verzekeringspartners gebruiken ons platform als een intelligent sturingsmechanisme om voor elke reparatie de meest geschikte hersteller te vinden. Dit leidt niet alleen tot verlaging van kosten en de doorlooptijd, maar geeft ook real-time inzicht in het gehele proces.”

Fixico heeft een indrukwekkende groei gezien van fleet- en verzekeringspartners. Vele zijn Fixico gaan gebruiken om schadeafhandeling te digitaliseren, waaronder internationale spelers als AXA en AON.

“Met Autotech Ventures krijgen we over een ervaren partner aan boord die ons in staat stelt om de automotive aftersales-markt blijvend te veranderen en een belangrijke Europese speler te worden,” aldus Derk Roodhuyzen de Vries. “Het is een grote erkenning voor het team dat zo’n gerespecteerde investeerder zich bij ons heeft aangesloten. Hun netwerk en kennis van de industrie zal ons zeker helpen om nog sneller te kunnen groeien. Wij kunnen niet wachten om gezamenlijk de markt te veroveren.”

“Wij zijn constant op zoek naar veelbelovende bedrijven in de mobiliteitssector wereldwijd en wij geloven dat Fixico’s model de potentie heeft om deze miljardenmarkt van te veranderen.  Ze beschikken over een geweldig team en wij kijken er naar uit om Fixico’s internationale expansie te begeleiden tot een van ‘s werelds grootste spelers in deze markt,” zegt Alexei Andreev, Managing Director van Autotech Ventures.

Over Fixico

Fixico is een snelgroeiende Nederlandse startup die de autoschadeherstelbranche wil digitaliseren. Vanuit hun hoofdkantoor in Amsterdam levert Fixico end-to-end oplossingen voor autobezitters, fleet-owners en verzekeraars n en werken zij samen met meer dan 2.000 erkende schadeherstelbedrijven. Fixico is momenteel actief in Nederland, België, Duitsland en Zuid-Afrika. Voor meer informatie zie https://fixico-business.com

Over Autotech Ventures

Autotech Ventures is een durfinvesterdeer uit Silicon Valley die investeert in gedreven ondernemers dierevolutionaire transporttechnologieën en bedrijfsmodellen ontwikkelen. Naast kapitaal, bieden wij startups toegang tot waardevolle marktinformatie en ons wereldwijde netwerk van partners die gezamenlijk meer dan $ 500 miljard vertegenwoordigen in de transportindustrie. Autotech Ventures investeerde onder andere. in de succesvolle techbedrijven Lyft, Outdoorsy, Frontier Car Group. Voor meer informatie zie http://autotechvc.com/portfolio/.

Over Fixico

Fixico is Europe’s leading digital car repair management platform. On a mission to reshape the industry’s ecosystem, Fixico connects drivers, businesses, and body repair shops in entirely new ways. Its digital expertise and pioneering approach improve the repair handling process from every perspective; drivers experience an effortless repair journey, businesses increase operational efficiency, and body repair shops optimise their workshop utilisation. Fixico gives access to a marketplace with a network of over 2,000 body repair shops across six countries. A group of world-class investors backs Fixico, and its services are trusted by more than 100 leading fleet-, lease-, rental- and insurance companies.

For business partners:
Fixico-business.com

For body repair shops and consumers:
Fixico.nlFixico.beFixico.deFixico.co.za

FixiCover